Neuroaffektiv supervision
Neuroaffektiv supervision mindsker risikoen for udbrændthed, stress og sekundær traumatisering.
Supervision er et rum til faglig og personlig læring, reflektion og fordybelse.
Jeg betragter supervision som en livslang og nødvendig læreproces, når man arbejder med andre mennesker.
I supervisionen arbejder vi med cases, faglige og personlige udfordringer i arbejdet. Vi bruger reflekterende teams, rollespil, gruppeproces, nærvær, narrative metoder, fokus på kroppens ressourcer inspireret af det neuroaffektive og mindfulness.
Sammen skaber vi en atmosfære af åbenhed, tryghed, accept og nysgerrighed, der giver mulighed for at stoppe op og forholde sig åbent til oplevelser af faglig eller personlig uklarhed eller tvivl. Vi arbejder med cases, teori, tanker og følelser fra situationer og udfordringer på arbejdet.
Gruppens hovedressource er dens samlede viden og erfaring fra uddannelser, arbejde og livet iøvrigt. Samt deltagernes egne kræfter til at møde udfordringer og konflikter gennem samarbejde og nærvær
Målet for supervisionen er at gruppens oplevelse af samhørighed, engagement, tillid, ansvar og effektivitet i arbejdet øges, samtidig med at den enkeltes faglige og personlige kompetencer udvikles.
Som supervisor bruger jeg både elementer fra mine uddannelser som terapeut, coach og mindfulness instruktør. Det er min erfaring, at det er en styrke at kende til flere metoder og forskellige teoretiske tilgange.
Jeg arbejder pt med supervisionsgrupper i Dansk Flygtningehjælp, Københavns kommune, Ballerup kommune, Frederiksberg kommune, på Hellerup Sprogskole og på selvejende institutioner på Sjælland.
Individuel supervision:
Alle aspekter af arbejdet og ens professionelle rolle kan tages op her. Der kan arbejdes med den gensdige påvirkning, der er mellem arbejde og privatliv, ens egen historie og prioriteringer mellem arbejde og privatliv.